“Botigues pròximes, Llagostera autèntica” ha donat una gran notorietat a Llagostera i l’ha posicionat com a municipi pioner en accions singularitzants en matèria comercial.

El projecte aborda la dinamització comercial des d’una perspectiva arquitectònica i urbanística, aporta una visió transversal de la qüestió comercial, implica la perspectiva del turisme verd en la concepció de ciutat per a viure, caminar i comprar i busca generar una imatge de marca del comerç arrelada al territori, que respongui a les característiques del paisatge urbà i rural de Llagostera.

El projecte va sobrepassar les expectatives dels diferents actors que hi han participat.

S’han assolit els objectius de trobar elements singulars de la marca Comerç Llagostera, s’han reforçat els lligams i les dinàmiques de treball conjunt amb l’Ajuntament de Llagostera, la Diputació de Girona i amb el principal centre de coneixement de la Príncia, la Universitat de Girona.

S’han trobat propostes que, individualment o bé combinades, tenen un abast de llarg termini en l’estructura del paisatge comercial del municipi, i el fan singular i atractiu, amb un posicionament diferenciat basat en la natura, la proximitat, la qualitat i el concepte slow de poble amb visió estratègica i de modernitat.

També el comerç de Llagostera i la Unió de Botiguers de Llagostera han guanyat visibilització entre els mitjans de comunicació, la comunitat tècnica del sector públic i la comunitat científica. Podem dir que el sector comercial de Llagostera (8.293 habitants) és intrèpid i aposta per projectes transversals i per complicitats interinstitucionals.

S’ha assolit l’objectiu d’enfortir el comerç de proximitat i de sostenibilitat en una època de tendències canviants en el consum i la venda, mitjançant accions properes i arrelades en el territori.

Pots descarregar la memòria del projecte aquí